facebook naturopathy
20 czerwca 2018
Bazylia od kilku sezonów cieszy się coraz to większą popularnością na naszych talerzach, a także i w ogrodach. Dziś postanowiłem skupić się na wpływie jaki wywiera ona na nasze zdrowie.
23 maja 2018
Ponieważ do chwili obecnej na blogu nie przywiązywałem większej uwagi do roli witamin w prawidłowym funkcjonowaniu człowieka, uznałem że nadeszła pora, aby uruchomić cykl  nazywający się nie inaczej jak właśnie

 

 

BYĆ MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TEŻ:

Najgorętsze dni tego sezonu z nami, a lada moment przyjdzie jesień. Jak nie popaść w melancholię i radzić sobie z jesiennym załamaniem pogody ? Poznaj moje sposoby.


 

Postaraj się znaleźć pozytywy..

 

Wiem, że dla niektórych to co przeczytają może wydać się absurdalne. Jak tu znaleźć pozytywy, gdy ciągle pada deszcz, jest zimno, dni są krótkie, a my większą część dnia spędzamy w pracy ? Uważam jednak, że każda pora roku ma swoje zalety i wady, a my powinniśmy czerpać to co najlepsze i nie przejmować się tym na co nie mamy wpływu.

 

 

Barwy jesieni - Chromoterapia

 

W medycynie chińskiej, konkretniej w chromoterapii kolor pomarańczowy ma bardzo dobry wpływ takie zaburzenia jak chociażby zmęczenie. Doskonale poprawia samopoczucie - jest świetny na takie jesienno-depresyjne stany. Zieleń jak wiadomo bardzo uspokaja i wycisza, natomiast intensywna czerwień kojarzy się z energią czy też witalnością. Barwy jesieni mogą inspirować do działania i aktywności, ale również przynoszą spokój i harmonię dla ciała i duszy po sezonie największych temperatur jak i wzmożonej pracy. Naprawdę warto poświęcić chwilę czasu na przyjrzenie się otaczającej nas przyrodzie, pobyć z nią sam na sam i zapomnieć o codziennych problemach.

 

 

Orzeźwiające powietrze

 

Jesień na pewno uraduje całą rzeszę osób, którym wysokie letnie temperatury i duszne powietrze dało się nieraz we znaki. Szczególnie polecam spacery bądź inną aktywność na świeżym powietrzu tuż przed zachodem słońca. Świetnie dotlenimy mózg co pozwoli nam myśleć racjonalniej, ale przełoży się też znacząco na jakość snu. Szczególnie duże znaczenie ma to dla osób które są otyłe, bądź całe dnie pracują za biurkiem. Dobrze przed snem pobyć chociaż jakiś czas z naturą za pan brat - na świeżym powietrzu.

 

 

Długie wieczory - czas dla siebie

 

Długie wieczory mogą wpływać na nas nieco przytłaczająco, ale wystarczy chcieć widzieć troszeczkę pozytywów, a okaże się, że dają  nam mnóstwo czasu dla siebie i bliskich.  Zwykłe przebywanie wśród najbliższych, czy czytanie książki w domowym zaciszu sprawia, że człowiek choć przez chwilę ma czas na wytchnienie i złapanie wewnętrznej równowagi.

 

 

Czas by rozwijać pasje i zainteresowania

 

Jesień to także znakomita pora, na znalezienie chwili do rozwijania swoich pasji i zainteresowań. Warto też się zastanowić, czy nie wprowadzić do naszego życia odrobiny więcej ruchu(szczególnie jeśli nie było do tego okazji w okresie letnim). Ja dla przykładu jesienią bardzo lubię biegać tuż przed zachodem słońca. Taka

piętnastominutowa przebieżka świetnie rozładowuje całodniowe napięcie.

 

Z każdej pory roku można wyciągnąć wiele pozytywnych wartości dla siebie. Życie w obecnym pędzie często sukcesywnie nam to utrudnia i nie pozwala się skupić na tym co naprawdę ważne i wartościowe, dlatego warto choć na chwilę się zatrzymać i dać sobie czas do rozmyśleń, wyciszenia, a następnie ruszyć w dalszą drogę.

 

10 września 2017

Jak radzić sobie z jesiennym załamaniem pogody ?

open

WAŻNA INFORMACJA

 

Katalog-blogow.pl

Treści zawarte na tym blogu mają charakter wyłącznie informacyjny i do takich celów służą.  Nie są one w stanie zastąpić wizyty u specjalisty. Zanim zdecydujemy się na zastosowanie w praktyce którejkolwiek z informacji zawartych na tej stronie, należy w pierwszej kolejności skonsultować ją z lekarzem.