facebook naturopathy
20 czerwca 2018
Bazylia od kilku sezonów cieszy się coraz to większą popularnością na naszych talerzach, a także i w ogrodach. Dziś postanowiłem skupić się na wpływie jaki wywiera ona na nasze zdrowie.
23 maja 2018
Ponieważ do chwili obecnej na blogu nie przywiązywałem większej uwagi do roli witamin w prawidłowym funkcjonowaniu człowieka, uznałem że nadeszła pora, aby uruchomić cykl  nazywający się nie inaczej jak właśnie

 

 

BYĆ MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TEŻ:

Dopiero co przyszłe na świat rośliny czyli kiełki to dobry sposób na dostarczenie swojemu organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Szczególnie zimową porą, gdy ciężko jest o dobrej jakości warzywa i owoce. Warto jednak uprawiać je przez cały rok i sukcesywnie wzbogacać nimi dietę. Kiełki mogą być także ciekawą alternatywą dla zalewających rynek suplementów diety.

 

 

Dlaczego warto zajadać się kiełkami ?

 

W szerokiej gamie dostępnych na rynku odmian kiełków można znaleźć duże pokłady witamin i minerałów, które są niezbędne nam do prawidłowego funkcjonowania, a których z powodu mocno wyjałowionych obecnie gleb jest w pożywieniu mało. Świeżo wykiełkowane rośliny, najczęściej w kilkudniowej fazie wzrostu potrafią mieć niekiedy bardzo wyraziste walory smakowe i dodawać charakteru naszym codziennym potrawom. Są przy tym bardzo ekologiczne, ponieważ do ich wyprodukowania potrzebujemy najczęściej naczynie, wodę i ewentualnie nieco światła. Nie używamy zaś żadnych nawozów i oprysków. Trudno o zdrowsze źródło łatwo przyswajalnych substancji odżywczych szczególnie zimową porą. Przypuszczam, że gdybyśmy zaczęli uprawiać kiełki we własnych domach przez cały rok i spożywali je nieprzerwanie w dużych ilościach przez dłuższy okres czasu, wiele osób nie miało by problemów z którymi się obecnie borykają takich jak: przemęczenie,  zły stan włosów i paznokci. Niedobory witamin i minerałów utrzymujące się w naszym organizmie przez dłuższy prowadzą do poważnych schorzeń na wielu płaszczyznach. Warto przyswajać je w naturalnej postaci i tu z pomocą mogą przyjść kiełki.

 

 

Co dokładniej znajdziemy kiełkach ?

 

W kiełkach znajdziemy najważniejsze witaminy takie jak: A, B - pod wieloma postaciami, C, D, E, K, a także minerały jak: bor, cez, cynk, fosfor, jod, kobalt, krzem, lit, magnez, mangan, miedź, molibden, potas, selen, siarkę, sód, wapń, żelazo. W tych niewinnie wyglądających korzonkach znajduje się jeszcze szereg innych składników, które pozwalają utrzymać organizm w dobrej kondycji bądź usprawnić jego funkcje jak np. błonnik, chlorofil, saponiny, lecytynę, fitoestrogeny i inne.

 

 

Kiełki jako alternatywa dla suplementów diety.

 

Obecnie na rynku istnieje pokaźna liczba suplementów diety, których to stosowanie ma na celu pomoc w utrzymaniu zdrowia w dobrej kondycji i sam czasami z niektórych korzystam. Trzeba jednak wiedzieć, że nie wszystkie są warte uwagi o czym wiele osób zapomina. Suplementacja produktami niskiej jakości to w moim mniemaniu strata zdrowia, czasu i pieniędzy. Dużo bardziej może kalkulować się domowa produkcja własnych kiełków, które są bogate w zasoby witamin i minerałów potrzebnych organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Są przy tym tańsze i łatwiej przemycić je dzieciom w posiłkach. 

 


Podsumowując..

 

Zachęcam wszystkich do spróbowania kiełków z własnej uprawy. Nie jest to nic trudnego, a w internecie można znaleźć szereg informacji odnośnie różnych nasion przeznaczonych na kiełki ich zalet oraz wad jak chociażby podatności na pleśń, a także sposobach postępowania z nimi. Osobiście próbowałem już, pszenicy, lucerny, koniczyny, brokułu, fasoli mung, rzodkiewki, rzeżuchy,  kapusty i kozieradki. Ta ostatnia zostawia szczególne ślady w zapachu moczu i potu. Przyznam, że walory smakowe kiełków kozieradki przypadły mi nawet do gustu. Bardzo dobry jest też brokuł, natomiast kiełki rzodkiewki przypominają mi dojrzałą rzodkiewkę o wyrazistym smaku. Zapraszam wszystkich do dzielenia się w komentarzach poniżej i pod postem na  facebooku swoimi ulubionymi rodzajami kiełków jeśli także wzbogacacie nimi swoje potrawy. 

 

 

Jeśli ten wpis wydał Ci się wartościowy to podziel się nim ze swoimi znajomymi klikając: Udostępnij, bądź lubię to ! Zapraszam też wszystkich do wyrażania własnych opinii w komentarzach poniżej oraz na naszym profilu facebookowym.

 

Miłego dnia !


 

 

 

źródło:

1. własne

07 lutego 2018

Kiełki - alternatywa dla niektórych suplementów diety.

Czy kiełkami można zastąpić niektóre suplementy diety ?

WAŻNA INFORMACJA

 

Katalog-blogow.pl

Treści zawarte na tym blogu mają charakter wyłącznie informacyjny i do takich celów służą.  Nie są one w stanie zastąpić wizyty u specjalisty. Zanim zdecydujemy się na zastosowanie w praktyce którejkolwiek z informacji zawartych na tej stronie, należy w pierwszej kolejności skonsultować ją z lekarzem.