facebook naturopathy
20 czerwca 2018
Bazylia od kilku sezonów cieszy się coraz to większą popularnością na naszych talerzach, a także i w ogrodach. Dziś postanowiłem skupić się na wpływie jaki wywiera ona na nasze zdrowie.
23 maja 2018
Ponieważ do chwili obecnej na blogu nie przywiązywałem większej uwagi do roli witamin w prawidłowym funkcjonowaniu człowieka, uznałem że nadeszła pora, aby uruchomić cykl  nazywający się nie inaczej jak właśnie

 

 

BYĆ MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TEŻ:

Po krótkiej przerwie wracamy do cyklu poświęconego roli witamin. Tym razem nadeszła pora, aby zebrać w całość troszeczkę informacji dotyczących ryboflawiny i roli jaką pełni w życiu człowieka.

 


Witamina B2 - trochę informacji.

 

Ryboflawina klasyfikowana jest jako flawina. Cechą dla niej charakterystyczną jest zmiana barwy na żółty w obecności tlenu. Niegdyś nazywano ją określeniem ovoflawina, ponieważ uważano że podstawowym źródłem witaminy B2 są jajka. Gdy odkryto, że jest pochodną obecnej w cukrach rybozy, nastąpiła ostateczna zmiana jej nazwy i od tamtej pory określą się ją ryboflawiną. Poza ogólnoustrojowym działaniem witaminy B2 przypisuje się jej znaczenie w procesie przemiany białek, tłuszczów i węglowodanów w energię. Razem z żelazem odpowiada za transport tlenu do wszystkich komórek ciała. Znajduje zastosowanie w schorzeniach układu nerwowego. Wraz z witaminą A, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie błon śluzowych: dróg oddechowych, przewodu pokarmowego, a także nabłonka naczyń krwionośnych i skóry.

 

 

Niedobór ryboflawiny

 

Najczęstszymi skutkami niedoboru witaminy B2 w organizmie są:

 

  • zaburzenia oddychania

 

  • zawroty głowy

 

  • osłabienie

 

  • zaburzenia koncentracji

 

  • wrażliwość na światło słoneczne

 

  • zapalenia jamy ustnej

 

  • pogorszony wzrok

 

  • swędzenie w okolicach ujścia pochwy

 

  • trądzik

 

  • słabe i łamliwe włosy

 

 

Nadmiar witaminy B2 w organizmie.

 

Przedawkowanie ryboflawiny jest praktycznie niemożliwe. Jej nadmiar zostaje wydalany wraz z moczemObjawami nadużywania witaminy B2 może być:

 

  • zwiększone wydalanie moczu

 

  • biegunka

 

  • duszność

 

  • obrzęk krtani

 

 

 

Suplementacja witaminą B2. O czym warto wiedzieć.

 

Witaminy z grupy B najkorzystniej działają w grupie. Ze względu na dobrą rozpuszczalność w wodzie, ryboflawinę najlepiej przyjmować bez posiłku, popijając ją dużą ilością wody.

 

 

Naturalne źródła witaminy B2.

 

Dobrym źródłem naturalnej ryboflawiny jest:

 

  • makrela

 

  • ser biały

 

  • cielęcina

 

  • jajka

 

  • rośliny strączkowe

 

  • brokuły

 

  • wieprzowina

 

  • kasza gryczana

 

 

 

Zachęcam do zapoznania się także z innymi wpisami poświęconymi tematowi witamin:

 

Witaminy - czym są i jakie znaczenie mają dla zdrowia ?

 

Witamina A - właściwości, skutki niedoboru + 11 naturalnych produktów bogatych w witaminę A.

 

 

W następnej części cyklu poruszymy temat kolejnej z witamin. Jeżeli artykuł był dla Was pomocny to dajcie o tym znać łapką, bądź udostępnieniem. Czekam także na wasze komentarze pod wpisem. Do usłyszenia.

 

 

źródło:

 

1. youtube.com/Radio Katowice/Alfabet Jerzego Zięby. Literka B jak witamina B.

2. neuroexpert.org/wiki/ryboflawina-witamina-b2

 

04 lipca 2018

Witamina B2 - rola ryboflawiny w życiu człowieka.

Niedobory witaminy B2. Naturalne źródła ryboflawiny. Suplementacja witaminami z grupy B.

WAŻNA INFORMACJA

 

Katalog-blogow.pl

Treści zawarte na tym blogu mają charakter wyłącznie informacyjny i do takich celów służą.  Nie są one w stanie zastąpić wizyty u specjalisty. Zanim zdecydujemy się na zastosowanie w praktyce którejkolwiek z informacji zawartych na tej stronie, należy w pierwszej kolejności skonsultować ją z lekarzem.