facebook naturopathy
20 czerwca 2018
Bazylia od kilku sezonów cieszy się coraz to większą popularnością na naszych talerzach, a także i w ogrodach. Dziś postanowiłem skupić się na wpływie jaki wywiera ona na nasze zdrowie.
23 maja 2018
Ponieważ do chwili obecnej na blogu nie przywiązywałem większej uwagi do roli witamin w prawidłowym funkcjonowaniu człowieka, uznałem że nadeszła pora, aby uruchomić cykl  nazywający się nie inaczej jak właśnie

 

 

BYĆ MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TEŻ:

W dzisiejszej części cyklu wpisów poświęconych witaminom pod lupę weźmiemy niacynę czyli witaminę B3. Okazuje się, że może mieć ona olbrzymi wpływ na nasze zdrowie. Zapraszam do zapoznania się z poniższym wpisem

 


Czym jest niacyna ?

 

Witaminę B3 określamy też mianem niacyny bądź witaminy PP. W znaczny sposób wspomaga pracę układu nerwowego. Reguluje cholesterol i poziom trójglicerydów. Wpływa na zdrowy wygląd skóry. W przeciwieństwie do wielu witamin może być produkowana przez nasz organizm z aminokwasu zwanego tryptofanem.

 

 

Niedobór niacyny

 

Duże niedobory niacyny w organizmie powodują pelagrę. Najczęstszymi skutkami niedoboru witaminy B3 są:

 

  • brak łaknienia

 

  • niestrawność

 

  • utrata wagi

 

  • biegunka

 

  • bezsenność

 

  • stany zapalne skóry, języka i jamy ustnej

 

  • zaburzenia koncentracji

 

  • lęki

 

 

Nadmiar witaminy B3 w organizmie

 

Stosowanie dużych dawek niacyny może prowadzić do dolegliwości skórnych najczęściej krótkotrwałego zaczerwienienia skóry. U niektórych osób chorych na dnę moczanową zastosowanie witaminy B3 może wywołać nasilenie się objawów choroby. Zbyt duże ilości niacyny przyjmowane zwłaszcza w formie tabletek mogą obciążać wątrobę.

 

 

Suplementacja niacyną

 

Witaminy z grupy B działają synergistycznie, więc najlepiej stosować je w połączeniu z innymi witaminami z tej grupy. Najlepsze witaminy to takie, które pochodzą z pożywienia.

 

 

Kuracja oczyszczająca z wykorzystaniem witaminy B3

 

Witaminę B3 stosuje się w kuracjach oczyszczających organizm. Jedną z takich kuracji możecie znaleźć w książce "Leczenie dobrą dietą" Katarzyny Lewko, bliżej znanej jako Pepsi Eliot.

 

Kuracja trwa przez siedem dni w czasie których przyjmujemy 100 mg niacyny wraz z 1 g witaminy C. Po około kwadransie czasu od przyjęcia witamin zaczynamy realizować 30 minutowy trening cardio. W pewnym momencie nasza skóra może się silnie zaróżowić, ponieważ takie działanie wykazuje niacyna. Po treningu warto odpocząć i skorzystać z około półgodzinnej kąpieli w saunie. Taką kurację mogą stosować osoby, które nie mają problemów z sercem. Oczyszczanie zazwyczaj przynosi bardzo dobre efekty.

 

 

Naturalne źródła witaminy B3

 

Dobrymi źródłami naturalnie występującej witaminy B3 są:

 

  • jaja

 

  • drób

 

  • wieprzowina

 

  • ryby

 

  • sery białe

 

  • orzechy

 

  • ziarna zbóż

 

  • produkty pełnoziarniste

 

  • fasola

 

  • groch

 

 

 

 

Wcześniejsze wpisy na blogu poświęcone tematowi witamin:

 

Witaminy - czym są i jakie znaczenie mają dla zdrowia ?

 

Witamina A - właściwości, skutki niedoboru + 11 naturalnych produktów bogatych w witaminę A.

 

Witamina B1 - wpływ tiaminy na zdrowie człowieka.

 

Witamina B2 - rola ryboflawiny w życiu człowieka.

 

 

W następnej części cyklu poruszymy temat kolejnej z witamin. Jeżeli artykuł był dla Was pomocny to dajcie o tym znać łapką, bądź udostępnieniem ;)

 

 

 

 

źródło:

1. youtube.com/Radio Katowice/Alfabet Jerzego Zięby. Literka B jak witamina B.

2. Pawłowski A., Szeląg D., Wygraj zdrowie z naturą, Warszawa 2018, ISBN: 978-83-7740-358-7, s.18

3. Lewko K.., Leczenie dobrą dietą, Warszawa 2016, ISBN: 978-83-8059-064-9, s.107

 

26 lipca 2018

Witamina B3 - wpływ na zdrowie człowieka + kuracja oczyszczająca niacyną.

Czym jest niacyna ? Czym charakteryzuje się jej niedobór ? Suplementacja witaminą B3, kuracja oczyszczająca, naturalne źródła witaminy B3

WAŻNA INFORMACJA

 

Katalog-blogow.pl

Treści zawarte na tym blogu mają charakter wyłącznie informacyjny i do takich celów służą.  Nie są one w stanie zastąpić wizyty u specjalisty. Zanim zdecydujemy się na zastosowanie w praktyce którejkolwiek z informacji zawartych na tej stronie, należy w pierwszej kolejności skonsultować ją z lekarzem.