facebook naturopathy
20 czerwca 2018
Bazylia od kilku sezonów cieszy się coraz to większą popularnością na naszych talerzach, a także i w ogrodach. Dziś postanowiłem skupić się na wpływie jaki wywiera ona na nasze zdrowie.
23 maja 2018
Ponieważ do chwili obecnej na blogu nie przywiązywałem większej uwagi do roli witamin w prawidłowym funkcjonowaniu człowieka, uznałem że nadeszła pora, aby uruchomić cykl  nazywający się nie inaczej jak właśnie

 

 

BYĆ MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TEŻ:

Dziś chciałbym zwrócić swoją uwagę ku diecie opartej na żywieniu optymalnym Dr Jana Kwaśniewskiego, którego zalecenia są znane od lat 60". Żywienie to polega na dostarczaniu do organizmu konkretnych ilości węglowodanów, tłuszczy i białek według tzw. złotej proporcji. Jako, że sam próbuję, informuję się i szukam różnych rozwiązań odnośnie sposobu żywienia właściwego dla mnie, postanowiłem przekazać nieco informacji również Wam.

 

 

W jakich przypadłościach stosuje się żywienie optymalne Dr Jana Kwaśniewskiego ?

 

Dużo ludzi stosuje dietę Dr Kwaśniewskiego w leczeniu: nadciśnienia, autyzmu, cukrzycy typu II, miażdżycy, ADHD, niepłodności. Zdarza się, że u kobiet powracają cykle menstruacyjne pomimo przejścia okresu menopauzy. Natomiast u kobiet młodych powraca cykl miesięczny i płodność jeśli występował ich wcześniejszy zanik. Są też osoby, które stosują ową dietę w nowotworach, RZS czy stwardnieniu rozsianym.  

 

 

Żywienie optymalne nie dobre jest dla każdego !

 

Jeżeli zamierzamy przejść na żywienie optymalne według Dr Jana Kwaśniewskiego to niezmiernie ważnym jest, aby go dość rygorystycznie przestrzegać. Wiele osób, które prowadziło ją przez dłuższy czas, a następnie porzuciło, ponosi później poważne konsekwencje zdrowotne. Nawet zmiana jej na tzw. dietę japońską(opracowaną również przez Pana Kwaśniewskiego), wysoko-węglowodanową-nisko-tłuszczową przynosi ponoć często skutki negatywne. W żywieniu optymalnym ważne jest, aby ograniczyć węglowodany od 50-150g na dobę. Średnio jest to 80g. Jeżeli nie potrafimy zrezygnować z produktów pszennych, słodyczy, słodkich napojów i mamy mało stanowcze postanowienia to lepiej nie zabierać się za ten rodzaj żywienia. W żywieniu optymalnym nie jadamy mięsa, a jeżeli już to w bardzo małych ilościach. Maksymalna jego dawka dzienna to 100g. Najlepiej, aby było to mięso tłuste jak: golonka, karczek czy boczek. Nie zaleca się natomiast jeść schabów, polędwic i szynek.  Osoby niskie powinny zjadać 3 żółtka dziennie, zaś osoby wysokie powinny jeść ich co najmniej 5 (w różnych postaciach - można robić np. koktajle) jako, że są najlepszym źródłem białka. Do tego bardzo ważne są tłuszcze czyli np. masło. Należy także zjadać warzywa i owoce. Węglowodany w żywieniu optymalnym pozyskujemy głównie z warzyw.

 

 

Dieta Dr Jana Kwaśniewskiego nie należy do diet wysokokalorycznych.

 

Przyjmuje się, że osoby otyłe chudną na diecie Kwaśniewskiego o około 5-6 kg miesięcznie. Osoby wychudzone przybierają na wadze. Nie powinno się przy tym odczuwać głodu. Zjadamy najczęściej 3 posiłki dziennie na początku, a w późniejszej fazie dwa. Osoby które wiele lat stosują dietę jedzą często tylko jeden posiłek w ciągu doby. 

 

 

Zasady żywienia optymalnego - złota proporcja.

 

Dr Kwaśniewski ustalił pewne wartości dla stosowania swojej diety. Tak zwana "Złota proporcja" wygląda następująco: 

 

na 1g białka przypada: 2,5-3,5g tłuszczów,  i 0,5-0,8g węglowodanów. Taką proporcję stosuje się w okresie przebudowy organizmu. Okres ten trwa odpowiednio u osób młodszych: dwa tyg; u osób starszych: około pół roku. Następnie następuje nasycenie białkiem i proporcje muszą zostać nieco zmienione. Na 1g białka dostarczamy wtedy 2,5-3,5g tłuszczów i  do 1-1,5g węglowodanów.

 

 

Dobre źródła tłuszczów w żywieniu optymalnym.


Najlepszymi źródłami tłuszczami nasyconych są:  masło oraz śmietanka. Do dobrych źródeł tłuszczów roślinnych należą chociażby orzechy włoskie i laskowe.

 


Czy w żywieniu optymalnym ma miejsce uczucie głodu ?

 

W żywieniu optymalnym nie musimy obawiać się uczucia głodu mimo nawet ośmio godzinnych przerw pomiędzy posiłkami, a to wszystko dzięki wysokiej zawartości tłuszczów. W początkowej fazie największą uwagę trzeba zwrócić na węglowodany. Warto sprawdzać czy nie zjadamy ich za mało, ponieważ wiele osób boi się, żeby ich nie "przedawkować". Minimalna ich ilość to 50g na dobę. Przy diecie Dr Kwaśniewskiego zauważalnym jest, że pije się mniejsze ilości wody.
Twierdzi się, że przy spożyciu 250g tłuszczu nasz organizm produkuje 200ml wody alkalicznej, która korzystnie wpływa na nasze zdrowie. 

 

 

UWAGA: Przed rozpoczęciem diety dobrze jest skonsultować się ze specjalistą od żywienia optymalnego oraz osobami, które również prowadzą podobny tryb życia. Pozwoli to w prosty sposób wyeliminować błędy, które mogą się przydarzyć szczególnie początkującym. Warto także przeczytać książkę Dr Jana Kwaśniewskiego "Żywienie optymalne" i zapoznać się ze wszystkimi jej szczegółami. Indywidualne podejście do każdego, a w szczególności osoby chorej jest bardzo ważne. Wartymi obserwacji są chociażby nietolerancje pokarmowe na produkty zawierające gluten czy krowie mleko.

 

 

 

 

 

źródło: youtube, wikipedia.

 

24 stycznia 2018

Żywienie optymalne - dieta Dr Jana Kwaśniewskiego.

WAŻNA INFORMACJA

 

Katalog-blogow.pl

Treści zawarte na tym blogu mają charakter wyłącznie informacyjny i do takich celów służą.  Nie są one w stanie zastąpić wizyty u specjalisty. Zanim zdecydujemy się na zastosowanie w praktyce którejkolwiek z informacji zawartych na tej stronie, należy w pierwszej kolejności skonsultować ją z lekarzem.